Olen alkanut valmistautua henkisesti koulun alkamiseen, sillä aina se pääse yllättämään. Opettajat ovat tietenkin tärkeä osa koulua, tässä esiteltynä muutama opettajatyyppi;)

  • Ala-aste opettaja: Hän on ihana, kiltti ja lohduttaa silloin kun on kaatunut pihalla. Aluksi opettaja on kuitenkin vähän pelottava.

Oppilaan suusta: Äiti, meiän ope on tosi ihana!

  • Tehkää mitä lystäätte -opettaja: Yleensä melko vanha, opetustyöhön kyllästynyt henkilö. Lähinnä tunnilla katsotaan videoita.

Oppilaan suusta: Pelataaks ristinollaa?

  • Pelottava opettaja: Tunnin alussa opettaja käy asian läpi taululla niin nopeasti että heikompaa hirvittää. Sen jälkeen istuu opettajan pöydän takana valmiina ampumaan sen joka uskaltaa kysyä jotain.

Oppilaan suusta: Mä en tajunnu näitä tehtäviä yhtään, mut en mä uskaltanu kysyäkään.

  • Hyvä jätkä -opettaja: Hän on vähän kuin kaveri. Tai ei kaveri, mutta... Hänen kanssaan voi laskea leikkiä ja kiusoitella. Oppilaat ja opettaja tulevat toimeen keskenään, joten opetus sujuu. Hän tietää paljon sellaista mitä muut opettajat ei tiedä. Hän tietää kuka on Pelottava Opettaja, kuka pitää pistareita, kuka antaa paljon läksyä..

Oppilaan suusta: Se on hyvä jätkä.

  • Ihana opettaja: Hän on usein musiikin tai jonkin muun taideaineen opettaja. Hän järjestää koulun juhlia ja retkiä. Hän on oppilaiden puolella. Hän saa jokaisen oppilaan innostumaan, ja tuntemaan että on hyvä jossain. Hän saa eniten kukkia lukuvuoden lopussa.

Oppilaan suusta: Vau, mä en tienny että mä voisin oppii soittamaan rumpuja! Mä otan musan valinnaiseks!

  • Muita opettajia: Intohimoinen, kannustava, inhoan lapsia ja nuoria -opettaja (ei hajuakaan miten se on päätynyt tähän ammattiin), ällöttävä, hyvännäköinen (usein sijaisia).

Älkää ymmärtäkö mua väärin, mä arvostan opettajia. Ihmisiähän nekin on. Vaikka ei sitä aina uskoisi.